Perquè tenim cruiximents (agulletes)?

by alexis martin

by alexis martin

Els cruiximents o “agulletes” són molt freqüents després de realitzar un exercici poc habitual, o després de realitzar una activitat física que requereix molt esforç. Els cruiximents es creia que eren originats per una acumulació de vidres d’àcid làctic que punxaven els músculs, però s’ha comprovat amb persones que pateixen la malaltia de McArdle que són incapaces de produir àcid làctic que també tenien cruiximents quan feien un sobreesforç físic.

maratonadolfohonorato

Els cruiximents o “agulletes” es produeixen després d’un sobreesforç de la musculatura, el qual provoca micro ruptures fibril·lars en les cèl·lules musculars, que dóna lloc a una reacció inflamatòria en el múscul. El trencament cel·lular que es produeix provoca un dolor característic perquè els elements de l’interior cel·lular s’aboquen a l’exterior. Entre aquests elements hi ha ions de calci i potassi, molt irritants i dolorosos. Això posa en marxa un mecanisme d’inflamació que arriba al seu punt àlgid entre les 24 i les 48 hores després de la realització de l’esforç.

Per a prevenir-les cal realitzar exercici de forma progressiva, adaptat a les capacitats individuals. També són medis de prevenció dels cruiximents un bon escalfament i, sobretot, la realització d’estiraments després de fer exercici. Malgrat tot, al començament d’una temporada esportiva o d’un període d’entrenament és freqüent que apareguin.

Per combatre-les podem intentar prevenir-les mitjançant una frega amb una crema de calor abans de començar l’exercici. Les cremes de calor, ajuden a complementar l’escalfament. Si el mmaraton-yluuxúscul treballa en calent, optimitza el seu rendiment i minimitza la possibilitat que es pateixin problemes de sobreesforç. Tanmateix, l’ús d’un producte tonificant com els gels freds després de la pràctica esportiva ajudaran a l’eliminació de les substàncies que ocasionen el malestar. Els extractes vegetals que contenen, com ara el mentol, l’àrnica, el romaní o la lavanda, s’han utilitzat des de l’antiguitat per tractar aquest tipus de problemes de fatiga muscular

També serà de gran ajuda posar compreses fredes a la zona afectada. L’ús de calor a la zona també és adequat, perquè accelerarà la circulació sanguínia. Si el dolor és intens es pot prendre un antiinflamatori com per exemple ibuprofè.

Fins que el dolor desaparegui, és important cuidar els músculs, i no practicar esports agressius.  Els massatges no són recomanables quan teniu cruiximents.

 

Anuncis

Quant a CAP Turo de la Peira

Centre assistència primària Nou Barris Barcelona
Aquesta entrada ha esta publicada en Promoció de la Salut. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Ens interessa la teva opinió

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s