Preparats pel 2016, apunta’t al grup per deixar de fumar

NOU grup per deixar de fumar. Inici 11 de gener. Apunta’t!

 

Si necessites ajuda, et donem un cop de mà!

Si creus que ha arribat el teu moment, acosta’t al CAP i pregunta per inscriure’t al nou grup per deixar de fumar que començarà el dia 11 de gener.

Si aquest és el teu propòsit pel 2016 anima’t a fer aquest camí amb la millor companyia i amb el suport de professionals que sabran recolzar-te i orientar-te en aquest procés, per tal d’aconseguir l’èxit.

Si necessites més informació sobre com funcionen els grups, pots consultar la seva pàgina,  enviar un correu a tabacturo.bcn.ics@gencat.cat o trucar al centre per demanar informació telf. 93 407 40 55. També pots demanar cita amb el teu metge o infermera.

Deixar de fumar aporta beneficis a totes les persones que fumen i a les del seu entorn.

L’inici del nou any és un bon moment per aquells qui us hagueu plantejat deixar de fumar per millorar la vostra salut i la d’aquells que us envolten.

Calcula el que podries estalviar deixant de fumar!!

A Catalunya cada any deixen de fumar més de 60.000 persones.  És la millor decisió per millorar la salut de les persones que fumen. Deixar de fumar és  possible, et poden ajudar una sèrie de consells.

  1. Reflexiona i fes una llista amb els motius pels quals fumes, què et proporciona el tabac? i les raons per les quals vols deixar de fumar, què pots guanyar?
  2. Valora tots els possibles beneficis que podràs obtenir en deixar de fumar
  3. Fixa’t una data per deixar de fumar i prepara’t per aconseguir el teu repte: Registra durant un dia les situacions en què fumes, el grau d’importància de cada cigarreta i comença a pensar en possibles alternatives que et podrà ajudar a afrontar-les. Et proposem alguns exercicis de desautomatització al menys durant la setmana prèvia a deixar de fumar.
  4. Durant els primers dies et poden ajudar algunes recomanacions i consells per enfrontar la síndrome d’abstinència. Per contrarestar el sentiment de pèrdua i les situacions difícils, intenta recordar i registrar circumstàncies positives del dia a dia que tinguin relació amb deixar de fumar.
  5. Intenta mantenir-te sense fumar, recorda els motius pels quals vas començar. Intenta ancipar-te als pensaments d´autoengany, no fumis, una cigarreta pot portar-te a fumar de nou i si tens una relliscada, no et desanimis, aprén de l´experiència i torna a intentar-ho.

Anima’t! Si aquest és el teu desig per aquest nou any que comença aprofita aquesta oportunitat, estaràs molt ben acompanyat!

Font: papsf.cat

Advertisements

Quant a CAP Turo de la Peira

Centre assistència primària Nou Barris Barcelona
Aquesta entrada s'ha publicat en Infermeria, Medicina de família, Notícies i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Ens interessa la teva opinió

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s