6 consells per evitar l’estrés postvacacional en nens

by femeniname.com

by femeniname.com

Els dies previs a la tornada a l’escola  poden ser motivadors per a un nen, amb tots els preparatius del material i llibres nous,  retrobament amb els amics i companys d’escola. Però  també poden portar sentiments de decepció, tristesa, ansietat, irritabilitat, alteracions del son i fins i tot molèsties més inespecífiques com malestars, mals de cap o panxa, vòmits o diarrea- estrés postvacacional – igual que per a alguns adults cada any.

Malauradament, els pares a vegades passen per alt que els nens de  totes les edats, fins i tot nens en edat preescolar, poden tenir aquest tipus de reaccions i sentiments en acabar  o anticipar que s’acaba el període de vacances, amb tots els canvis que es generen. Però mitjançant la gestió de les expectatives, el seguiment de les emocions que es presenten i assegurar-se a notar signes d’esgotament i ansietat, segons els experts, els pares poden ser clau per ajudar als nens i acompanyar-los en aquest procés.vac.viewminder

Com a pares, vosaltres podeu marca la pauta per a la transició de les vacances a la rutina. I els vostres fills seguiran el vostre model i la forma d’enfocar els primers dies després d’arribar a casa. Per garantir una bona transició de la vida vacacional a la rutina us deixem 6 idees que us poden ajudar:

  1. Procureu un descans adequat. Uns dies abans de la tornada a l’escola i d’iniciar les corredisses matinals per vestir-se, bany, esmorzar, etc. Procureu disminuir el ritme d’activitats diàries i restablir el que serà l’horari habitual del curs.
  2. Mengeu de manera saludable. Una bona nutrició pot augmentar les habilitats d’afrontament. El benestar físic i mental està molt vinculat amb una alimentació equilibrada i variada, és un factor indispensable per prevenir l’aparició de malalties i millorar la  salut. Quan comenci el curs, penseu formes per implicar tota la família en la planificació, la compra i la preparació dels àpats. Pot ser divertit i ajuda a transmetre un element tan fonamental per a la salut com és la nostra cuina. Dediqueu temps a menjar junts, a taula i amb tranquil·litat, almenys en algun dels àpats diaris. Aquest temps que es passa a taula ajuda a enfortir les relacions familiars i a compartir les experiències diàries.
  3. Preneu el vostre temps. No és realista esperar que vosaltres o els vostres fills tornin abruptament a les rutines i els patrons de la vida quotidiana immediatament. De la mateixa manera, les maletes  poden trigar uns dies i no desfer-se immediatament, ni es renta la roba, s’eixuga, doblega, i es guarda a l’instant. Determineu un nombre de dies realista que necessitareu per fer aquestes tasques de recuperació de les vacances, i reserveu aquests moments en el  calendari familiar amb aquest propòsit. El cap de setmana que es torna a casa després d’un viatge no pot ser el moment més adequat per fer una sortida amb amics a menjar a l’aire lliure o fer un àpat amb familiars a casa o omplir-lo d’activitats.
  4. Atureu-vos i escolteu. Parleu amb ells sobre les seves expectatives i pors sobre el nou curs, i sobre la nostàlgia de les vacances. Expressar interès mostra als  fills que són importants per a vosaltres. Anticipar situacions potencialment estressants i la preparació dels nens per aquestes situacions els pot ser reconfortant. Per exemple, l’inici a una nova escola s’acosta i podeu parlar del que passarà (companys nous, professors nous, com mantenir contacte amb antics companys, etc.). Les emocions i els sentiments no són nets i ordenats. Els pot anar bé parlar i reviure alguns dels seus moments favorits del viatge i les vacances. Carregar i imprimir fotografies o capturar els pensaments en un diari de vacances demostra als  fills que també valoreu i compartiu el temps que vau passar junts en família. Es tracta de poder tenir un temps per acomiadar bé aquests records.
  5. Poseu ordre. Animeu als nens a arreglar la seva habitació, deixar les coses preparades i supervisar les accions que s’han de prendre per crear uns espais tranquils.
  6. Recordeu que cert nivell d’estrès és normal; deixeu que els vostres fills sàpiguen que està bé sentir enuig, por, soledat o ansietat i que vosaltres compartiu aquests sentiments també en situacions similars.

 

file000346276799                     back-to-school

 

Anuncis

Quant a CAP Turo de la Peira

Centre assistència primària Nou Barris Barcelona
Aquesta entrada s'ha publicat en Pediatria i etiquetada amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a 6 consells per evitar l’estrés postvacacional en nens

  1. Retroenllaç: Síndrome del retorn | EAP Guinardó

Ens interessa la teva opinió

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s