Esport segur. Entrenament esportiu

esriraments1

Els principis de l’entrenament tenen el seu orígen en el camp del rendiment esportiu, però són aplicables a qualsevol àmbit de l’activitat física.

Els principis de l’entrenament són una sèrie de postulats que fan que el procès de posar-se en forma sigui coherent.

Amb els principis de l’entrenament la planificació de l’activitat serà segura i efectiva. A més s’evitaran aspectes com la monotonia, sobreentrenament o fatiga.

Exercicis d’entrenament:

L’entrenament és el conjunt d’exercicis físics que es duen a terme per realitzar un esforç major. La finalitat dels mateixos és predisposar el cos pel que  serà sotmès més tard.
Amb l’escalfament, d’altra banda, s’augmenta temporalment la temperatura dels músculs i tendons i s’optimitza al fet que el cor bombi amb més rigor a la resta del cos.
La durada dels exercicis d’escalfament ha de ser deu minuts i seguidament posar en pràctica un escalfament localitzat a la zona que anem a entrenar o també iniciar l’esport que es dugui a terme a continuació (en el tennis pilotejar  amb el contrari, en els nedadors nedar uns metres, etc) aixi s’ aconsegueix major mobilitat articular e increment de la temperatura muscular. Aquesta etapa ha de finalitzar quan l’esportista comença a suar.

estiraments2

Exercicis d’estirament:

És sobradament conegut que si les articulacions no gaudeixen de certa mobilitat, existeix el risc de produir-se certes lesions i al revés en augmentar aquesta disminueixen lesions tals com a distensions musculars i/o esquinçaments lligamentosos. D’altra banda si s’aconsegueix l’enfortiment dels músculs mitjançant l’entrenament de la força muscular, això dóna lloc al fet que els esportistes pateixin menys lesions de les esmentades anteriorment.
No existeix doncs dubta alguna que tot aquell que practiqui algun esport ha de sotmetre al sistema muscular a certs exercicis d’estirament dissenyats expressament per allargar amb rapidesa els grups musculars, la qual cosa al seu torn àmplia l’amplitud de moviments de les articulacions. La tècnica que compleix amb tals requisits es denomina “streching” del verb anglès “strech” (estirar)
Així doncs amb la posada en pràctica de la tècnica del “streching” (exercicis de flexibilitat i estirament) s’aconsegueix augmentar l’amplitud dels moviments (ROM) d’una articulació i per tant la seva flexibilitat.
Cal no oblidar que cada esport té el seu estirament específic i que l’augment de la flexibilitat permet als esportistes ser més ràpids i àgils en els seus moviments.
L’estirament del múscul ha de durar uns 60 segons (ideal) i la seva freqüència ha de ser almenys diària (fins a dues vegades al dia si és possible).

Refredament i estirament final:

No cal finalitzar l’entrenament de manera brusca doncs podrien presentar-se problemes cardiovasculars. Un període de 5/10 minuts de refredament poden recuperar el batec cardíac cap a la normalitat. Poden repetir-se alguns dels exercicis d’estirament per prevenir les molèsties i alhora ajudar a mantenir la flexibilitat.

estiraments3
Normes a tenir en compte:

Els exercicis d’estirament o flexibilitat poden dur-se a terme de forma independent o dins d’un programa esportiu.
Els exercicis han de ser realitzats tantes vegades com es consideri necessari, fins a aconseguir la durada recomanada.
No és convenient dur a terme sobrestiraments
Cal estar còmode i no sentir cap dolor en sotmetre als músculs als estiraments corresponents.
D’entre tots els exercicis d’estirament cal escollir aquells que millor s’adaptin a les necessitats particulars de casdascun.

Els entrenadors i preparadors físics us poden proporcionar els exercicis mes adients per fer. No dubteu en demanar-los-hi.

Advertisements

Quant a CAP Turo de la Peira

Centre assistència primària Nou Barris Barcelona
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies, Pediatria, Promoció de la Salut i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Esport segur. Entrenament esportiu

  1. Retroenllaç: Activa’t! Mou-te i fes salut | Informació dels CAP de Barcelona ciutat

Ens interessa la teva opinió

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s