Dieta hipocalòrica per escolars

by sanutri

by sanutri

Per esmorzar a casa:
1 got de llet desnatada (s’hi pot posar Colacao light, sacarina, nescafè) o
2 iogurts desnatats o
1 got de iogurt líquid desnatat
Opcional: una fruita (no plàtan, xirimoia, raïm ni figues).

Per emportar-se a l’escola
Entrepà de 40 gr. amb pernil dolç o salat, o formatge no greixós (2 dies a la setmana embotit). No foiegras ni Nocilla.

Dinar
1er plat: Patates (150gr) o llegum (100gr) o pasta(100gr)o arròs (70gr)
(tot pesat ja cuit i condimentat com de costum).
Per acompanyar: Amanida (enciam, tomàquet, ceba, cogombre, carbassó, carxofes, espàrrecs, pastanaga) o bolets o 1 got de suc de tomàquet o de gazpatxo fet a casa amb poc oli i sense pa o got de“caldo” no greixós.
2on plat: Carn de vedella , bou, pollastre, conill, llom de porc sense greix, peix blau (100gr) o peix blanc (150gr) o un ou.
Postres: Una peça de fruita( no plàtan ni raïm ni xirimoia) o 2 iogurts o d’altres postres làctics desnatat.

frutas3

Berenar
Un entrepà igual que el de l’esmorzar o 2 iogurts i una peça de fruita.
Per acompanyar: un got de llet desnatada o bé una beguda de tipus light .

Sopar
1er plat: Verdura (bullida, a la brasa, amb wok, amb tonyina amb aigua i maionesa light tipus amanida russa, crema, o truita) o Amanida o Sopa màx. 2 dies a la setmana. “Caldo” vegetal i poca pasta (50gr).
Per acompanyar: Una patata bullida o al forn o una llesca de pa o un grapat de patates fregides de bossa.
2on plat: Carn de vedella , bou, pollastre, conill, llom de porc sense greix, peix blau (100gr) o peix blanc (150gr) o un ou.
Postres: Una peça de fruita( no plàtan ni raïm ni xirimoia) o 2 iogurts o altre làctics desnatats.

frutas4

Per amanir:
1 cullerada sopera ( 10cc) d’oli per tot el dia. Es pot utilitzar llimona o vinagre per fer vinagretes i així utilitzem menys oli. A més a més per amanir podem utilitzar 15-45 cc/dia d’Oli Acalòric de venta en farmàcies. Té un 10% de les calories de l’oli habitual però només es pot utilitzar en cru i si ens excedim dels 40-45cc/dia té efectes laxants.
Sal, pebre, all i julivert, espècies. Amb moderació podem utilitzar maionesa i ketchup light . Per endolcir sacarina líquida.

Per beure i entretenir entre hores:
Begudes light com cocacola (que en els més petits caldria que fos sense cafeïna), fanta zero , orxata, tònica, te, gaseosa, trinaranjus ligh…
Llet o iogurt begut desnatats.
Caramels i xiclets sense sucre .
Infusions amb sacarina o llet.
Els sucs de fruita tot i ser baixos en sucre solen ser força calòrics.
Amb llet desnatada podem fer un batut amb 3 o 4 maduixes i sacarina.
Hi ha postres tipus flam o “Pastis fresc de Royal” on hi afegim nosaltres la llet i el sucre. Cal fer-los amb sacarina líquida i llet desnatada.
Els productes integrals són igual o més calòrics però atipen i laxen més.

dieta

Altres consells:
Cal que tota la família mengi el mateix encara que siguin diferents quantitats.
Si mengem a poc a poc i sense mirar la TV ens quedarem tips abans.
Es pot canviar el dinar pel sopar.
No fer plats únics ni saltar-se àpats.
Si mengem pizza ració de 150 gr. i després amanida o 2on plat i sempre postre.
Les millors coccions serien planxa, brasa, vapor, wok, microones, bullits, si cal fer un arrebossat millor sense ou, amb oli molt calent i després escorregut amb un paper de cuina.

Esport:
Qualsevol moviment és important, sobretot integrat a la rutina diària, petits trajectes caminant, pujar algunes escales a peu, a casa, al metro. Cal que es vesteixin i despullin sols.
Els caps de setmana s’ha d’intentar que hi hagi una mica de moviment amb tota la família.
Com menys estona estiguin mirant TV o game-boy o videoconsoles més es mouran.

Anuncis

Quant a CAP Turo de la Peira

Centre assistència primària Nou Barris Barcelona
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies, Pediatria, Promoció de la Salut i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Ens interessa la teva opinió

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s