Obesitat infantil: la “malnutrició” dels països desenvolupats

L’obesitat infantil és un dels problemes més freqüents de “malnutrició” als països desenvolupats. La presència d’obesitat escolar en els nens oscil·la entre el 7% i el 10%.

by Ed Yourdon

by Ed Yourdon

Tradicionalment s’havia pensat que l’obesitat infantil depenia principalment d’un factor genètic, no obstant això, els últims estudis assenyalen que existeixen altres factors predisponents perquè aparegui l’obesitat en els nens.

Algunes de les activitats diàries com anar al col·legi amb autobús, o el fet de pujar en ascensor, la participació en activitats extra escolar sedentàries (treballs manuals, idiomes,.), o l’excés d’hores de televisió o videoconsoles, fan que el nen s’introdueixi en un estil de vida sedentari.

Existeix un altre factor important com són les actituds dels pares cap al menjar, sovint a la família del nen li agrada que aquest menji, els produeix certa satisfacció veure al nen menjar, que acaba el seu plat, sembla que un nen “rodonet” és signe de salut, no obstant això un nen prim sembla signe de feblesa, o fluixesa, això però; cada dia més es demostra que és un error conceptual.

Consells per evitar la obesitat infantil:

És important que quan els pares vagin a fer la compra s’abstinguin de comprar aliments que aporten calories buides, és a dir aliments que aporten moltes calories i zero nutrients essencials, un exemple d’això són les llaminadures, també la brioixeria industrial, els dolços, caramels, etc.
En el seu lloc és preferible introduir les fruites i els làctics descremats ( que aporten els mateixos nutrients i menys grasses).

by Gaulsstin

by Gaulsstin

És important preparar al nen un bon desdejuni, ja que en ser el primer menjar del dia és el que ha de proporcionar energia per al matí i així millorar el rendiment escolar del nen.

També és important la forma de cuinar els aliments, s’ha de prescindir dels fregits i en el seu lloc optar per una cuina més sana, basada en aliments cuinats a la planxa, bullits, rostits, etc.

Cal intentar introduir el consum de les verdures i les fruites. Per a això podem començar per barrejar petites quantitats de verdures amb diferents aliments que dissimulin la seva presència: amanida de colors (pasta, tomàquet, blat de moro,.), la pizza de verdures, croquetes de peix amb tomàquet i pastanaga rallada, truita d’espinacs…
És convenient acostumar-los a mastegar a poc a poc i a aixecar-se de la taula sense sensació de gana, per així evitar que piquin entre hores

Per tot això, és molt important que tant els pares, des de casa, com els educadors, en el menjador escolar, modifiquin els hàbits nutricionals dels nens facilitant-los dietes equilibrades.

Mou-te per estar més sa !!!
Si vols estar sa cal menjar bé i fer activitat física
Si fas exercici cada dia:
★Augmentaran els músculs i tindràs més força.Seràs més flexible i resistent
★Et sentiràs més àgil
★Cremaràs calories més ràpid
★Disminuirà el greix del cos
★Tindràs més energia per fer la resta de coses
★És molt divertit…
Quina classe d’exercici? Que t’agradi, que et diverteixi.
Exercici 30 min-1 hora :
•Pujar escales
•Caminar
•Ballar i riure
•Recollir les joguines
•Passejar la teva mascota
•Ordenar la habitació
•Jugar fora de casa
•Ajudar a casa (parar taula)
•Jugar a fet i amagar, pichi

by Kennethkonica

by Kennethkonica

•Anar a l’esplai
Esport 3 dies a la setmana:
•Natació
• Futbol , bàsquet
•Anar en bicicleta
•Saltar a la corda
•Monopatí
•Córrer
•Esqui
•Dansa, Aeròbic, jazz, hip-hop
•Arts marcials
•Patinar
•Gimnàstica a l’escola
Evitar.
Més de 30 minuts/dia de pantalles (1:30 els festius)
Escales mecàniques i ascensor
Estar tot el cap de setmana sense sortir de casa
Alguns consells finals
Si sortim els caps de setmana no endur-nos consoles sinó pilotes, patins, corda de
saltar.
Planificar petites sortides en família per caminar el cap de setmana.
Els parcs amb jocs infantils poden ser una alternativa si viviu a una ciutat
Petits esforços com vestir-se són importants, deixem que ho facin ells sols
Passejar mascotes obliga a un exercici diari, cal implicar als més petits
Dins de les consoles la wii esport pot ser una alternativa per fer exercici dins de
casa a l’hivern
Recorda el cos és per tota la vida , l’ hem d’ estimar i cuidar-lo. Si fas
exercici estaràs més content faràs que el teu cos sigui àgil, fort i
resistent.

A la propera entrada us proposem una dieta hipocalòrica per escolars.

 

Advertisements

Quant a CAP Turo de la Peira

Centre assistència primària Nou Barris Barcelona
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies, Pediatria, Promoció de la Salut i etiquetada amb , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Ens interessa la teva opinió

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s