Compaginar dieta amb menjar fora de casa: un repte no tan difícil

Sopars d’empresa, reunions amb amics o dinars familiars. Aquests plans no s’associen precisament amb un menú basat en un filet de pollastre a la planxa i una amanida sense més complements que un trist tomàquet. Al contrari, quan sortim a menjar fora de casa solem decantar-nos per plats amb moltes salses, patates i a poder ser amb unes delicioses postres.

restaurante

Deixar de sortir a sopar amb amics perquè estem a dieta o volem mantenir la línia no és la solució. Les cartes dels restaurants s’han renovat i contenen molts plats que no són bombes calòriques, que són lleugers i, sobretot, estan deliciosos. Molts, fins i tot compten amb una secció especial de plats light o vegetarians apta pels  qui estiguin fent dieta. Fins i tot la carta de postres! El truc està a identificar-los i tenir la força de voluntat suficient per relegar una hamburguesa amb patates a segon plànol.

I com que, en aquest cas, la pràctica serà més entenedora que la teoria aqui us deixem un llistat de primers, segons i postres per demanar al restaurant.

Bon profit!!

1er Plat a escollir:
• Gaspatxo
• Carxofes rostides
• Espàrrecs rostits / vinagreta       escalivada
• Verdures rostides d’hivern
• Escalivada
• Sopes
• Purés (NO cremes)
• Verdura bullida
• Panaché de verdures
• Amanides en totes les seves formes: No hauran de portar ou dur ni tonyina ni pernil dolç ni salses. Si és així prengui només 1/2 ració o preneu com a plat únic
• Suc de tomàquet
• Amanida de llegums (si la quantitat de llegums és abundant es prendrà com a segon plat)

2on Plat a escollir:

by demi

• Bistec de vedella a la planxa
• Broqueta
• Llom a la planxa
• Peix blanc / blau: a la planxa, al vapor, a la papillota, al forn… evitar les salses
• Amanida de pasta
• Amanida d’arròs
• 1/2 ració de paella, fideuà o llegums
• Empedrat
• Carpaccio de peix o carn
• 1/2 ració de tàrtar

Guarnició:
• Evitar la guarnició a no ser que sigui a base d’amanida o verdures
Postres a escollir entre:
• Suc de taronja                      sorbetejpg
• Fruita del temps
• Macedònia de fruites naturals
• Maduixots / maduixetes amb suc de taronja
• 1 rodanxa de meló o síndria o pinya natural
• Sorbets

  Begudes:
• Demanar primer una coca-cola light o aigua i en cas de prendre vi demanar una copa.
Cafè: Es pot prendre una infusió o un cafè, sempre amb sacarina.
Pa: Demanar que no et portin pa, és la forma d’evitar la temptació.

Advertisements

Quant a CAP Turo de la Peira

Centre assistència primària Nou Barris Barcelona
Aquesta entrada s'ha publicat en Medicina de família, Promoció de la Salut i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Compaginar dieta amb menjar fora de casa: un repte no tan difícil

  1. Retroenllaç: L’alimentació saludable és compatible amb les festes de Nadal | Informació dels CAP de Barcelona ciutat

  2. Anna ha dit:

    Un altre truc senzill és no fer excessives barreges, com més barreges fem de menjar o beguda més fem treballar l’estomac i la sensació de pesadès és més gran.

  3. CAP Adrià ha dit:

    Reblogged this on CAP Adrià and commented:
    Un bon consell

Ens interessa la teva opinió

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s