Menjars de Nadal: consells per mantenir el pes

Les festes de Nadal són diades de reunions familiars i menjars.

Si planifiquem un menú més saludable i substituïm els plats clàssics per versions més lleugeres, és possible passar les festes evitant un excés de calories i sense renunciar al plaer de la taula.

nadal1

 

Us deixem uns consells pràctics per afrontar aquests dies.

Planifica la quantitat de menjar just. Preparar o comprar quantitats exagerades de menjar són un dels principals errors que es cometen en aquestes dates

nadal

No compensis els excessos amb dejunis (ni abans ni després). Si segueixes una dieta molt restrictiva els dies previs, és més probable que després mengis en excés

Porcions adequades i sense excessos. Utilitza plats petits per servir-te l’aperitiu i les postres de sobretaula. Aquest truc et permetrà servir-te menys quantitat i, per tant, menjar menys.

Prepara aperitius en versió “light”. Pots fer-los sobre la base de fruites i verdures.

Opta per talls de carns magres . Retira tot el greix visible i la pell de les aus abans de la cocció.

Elimina del menú nadalenc les salses cremoses, fregits i aliments molt calòrics.

Varietats d’amanides sempre funcionen molt bé. Serà més sa i equilibrat.

nadal2

Aprofita la varietat de fruites d’aquesta època de l’any per incloure-les en el teu menú festiu. Nabius i gerds amb el tradicional gelat de torró sense sucre per exemple.

Reemplaça els torrons tradicionals pels “sense sucre”. Són moltes les pastisseries que ja tenen aquestes versions tan saboroses com les tradicionals.

Congela els aliments sobrants immediatament. D’aquesta forma pots reprendre l’endemà, la teva alimentació habitual evitant els excessos dels dies posteriors.

Aquí teniu alguns exemples per a un menú saludable i saborós per a aquestes festes:

ENTRANTS:
Amanida de Llagosta amb maionesa light. Es prepara amb llagosta, verduretas, maionesa light i se serveix amb torrades. nadal4
Pebrots farcits de tonyina i sardines. La tonyina i les sardines ressalta el sabor dels pebrots del Piquillo, a més de ser un plat light, nutritiu i de fàcil preparació.              Amanida de pollastre i nous. Agrega una vinagreta lleugera, per evitar les salses, així serà més moderat en calories.                                                                                                         Cocktail de gambetes. Aporta molt poques calories i és tradicional d’aquestes festes. Procura utilitzar maionesa light o vinagretes.

PLAT PRINCIPAL:                                                                                                                     nadal5Llom de porc rostit amb puré de poma. Tria un llom sense gens de greix, ni pell. Cuina-ho amb poc oli, i tingues la precaució d’afegir unes verdures per acompanyar la carn.                   Gall d’indi rostit. També una excel·lent opció baixa en calories per a les festes.             Turbot al forn. Plat saludable que també s’acompanya molt bé amb verdures.

 

POSTRES:                                                                                                                                Postres de fruites tropicals. Les postres nadalenques aporten moltes calories però existeixen opcions saludables, que gairebé no aporten grasses, com succeeix amb les macedònies. Li pots donar un toc exòtic amb fruites tropicals. Aquesta opció també serà molt digestiva i refrescant.                                                                                                          nadal3Mousse de xocolata amarga amb nabius. Pots preparar aquestes postres amb xocolata amarga sense sucre. Escolleix un edulcorant com la stevia i iogurt descremat per preparar-ho.

 

 

 

Anuncis

Quant a CAP Turo de la Peira

Centre assistència primària Nou Barris Barcelona
Aquesta entrada s'ha publicat en Promoció de la Salut i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Ens interessa la teva opinió

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s