Per la teva salut Suma 30+5

Aquest vídeo és d’una campanya feta el 2010 per les institucions sanitàries catalanes, encara que té 4 anys no ha perdut actualitat és més amb les xifres d’obesitat inclosa la infantil que tenim en aquests moments està més vigent que mai.

La recomanació és fàcil: cada dia camina 30 min i menja 5 peces de fruita.

– Menjar cinc racions de fruites i verdures al dia suposa una disminució de la ingesta d’energia diària amb un enriquiment nutricional per l’aportació de vitamines, minerals i fibra.
– Incorporar la fruita i les verdures als àpats quotidians facilita la variabilitat alimentària i incrementa el valor gastronòmic i sensorial de l’alimentació.
– Menjar bé és un dels factors ambientals més importants, junt amb l’activitat física, per assolir i mantenir un bon estat de salut en totes les etapes de la vida.
– El model d’alimentació mediterrània és fonamental per a un consum abundant i diari de fruites i verdures.
– Per mantenir i millorar la salut és fonamental seguir un estil de vida actiu. No cal fer esport per ser físicament actius: moltes activitats de la vida diària es poden fer de manera activa (saludable).
– No hi ha una única activitat que sigui la millor per a tothom: la millor activitat és aquella que més s’ajusta als vostres valors i objectius, us agrada més i es pot integrar en la vostra forma de vida.
– No és tan important el tipus d’activitat com la constància. Per conservar i mantenir la salut cal anar sumant minuts actius al llarg del dia, dia a dia.
– Els beneficis que aporta l’activitat física per a la salut desapareixen amb la inactivitat: cada persona ha de trobar les activitats que més li agradin i s’adiguin amb el seu nivell de salut i possibilitats per seguir fent-les en les diferents etapes de la vida.
– El risc més gran de l’activitat física és no fer-ne; tot i així, en persones amb una forma física molt dolenta o amb certes malalties és convenient acudir a un sanitari per avaluar els riscos d’iniciar un programa d’exercici físic intens i per establir les limitacions que calguin.
– Els canvis en el nivell d’activitat física s’han de fer de manera gradual per evitar lesions i abandonaments.

Font: Generalitat de Catalunya. Canal salut

Advertisements

Quant a CAP Turo de la Peira

Centre assistència primària Nou Barris Barcelona
Aquesta entrada s'ha publicat en Promoció de la Salut i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Ens interessa la teva opinió

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s